ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА МАТЕРІАЛІ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • Nadiya Ashytok Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102605

Ключові слова:

гуманістично-ціннісні орієнтації, виховання, дошкільнята, художня література, вихователь

Анотація

У статті зазначено, що дошкільний період сприятливий для формування ціннісних орієнтацій – вибіркових ставлень людини до цінностей, що визначають її поведінку. Важливого значення у цьому процесі набуває вміння педагогів допомагати дітям під час інтеріоризації загальнолюдських моральних цінностей та орієнтацій, в основі яких лежить гуманізм. Художня література у цьому плані відіграє значну роль, сприяючи процесу зазначеної інтеріоризації.

Біографія автора

Nadiya Ashytok, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

доктор філософських наук, професор кафедри соціальної роботи і корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Alpatova T.A., Kiselyova I.A. Chelovek – ideal – obshchestvo: problemy aksiologii literatury (The man – the ideal – society: Issues axiology the literature), Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, Seriya: Russkaya filologiya, pp. 136–141 [in Russian]

Ashytok N.I. Moralno-tsinnisnyi potentsial movnoi kartyny svitu v osvitnomu aspekti (Moral-value potential the language picture of the world in terms of education), Liudynoznavchi studii: Pedahohika, 2010, Vol. 21, pp. 76–86 [in Ukrainian]

Bakhtin M.M. Yestetika slovesnogo tvorchestva (Aesthetics of verbal creativity), Moscow, 1979, 424 p. [in Russian]

Vygotskiy L.S. Pedagogicheskaya psikhologiya (Pedagogical psychology), Moscow, 1991, 420 p. [in Russian]

Dudnyk N. Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti ditei doshkilnoho viku (Development of cognitive activity preschoolers), Liudynoznavchi studii: Pedahohika, 2001, Vol. 23, pp. 228–242. [in Ukrainian]

Kagan M.S. Filosofskaya teoriya tsennosti (Philosophical theory of value), Sankt Peterburg: Petropolis, 1997, 205 p. [in Russian]

Kirpichyova O.A., Shefer N.I. Noveyshaya detskaya literatura (Newest childrenʼs literature), Molodoy uchenyy, 2015, Vol. 22.1, pp. 56–58. [in Russian]

Kondakov B.V., Popkova T.D. Khudozhestvennyy mir literatury i fenomen detskogo mirosoznaniya (The art world of literature and the phenomenon of childrenʼs outlook), Vestnik Permskogo universiteta, 2013, Vol. 2 (22), pp. 139–148. [in Russian]

Matyukhina M.V., Mikhalchik T.S., Prokina N.F., Gamezo M.V. (red.) i dr. Vozrastnaya i pedagogicheskaya psikhologiya: ucheb. posobie dlya studentov (Age-related and educational psychology: Textbook for students), Moscow: Prosveshchenie, 1984, 256 p. [in Russian]

Rozov N.S. Filosofiya gumanitarnogo obrazovaniya (tsennostnye osnovaniya bazovogo gumanitarnogo obrazovaniya v vysshey shkole) (Humanities Education Philosophy (value base of humanities education in high school)), Moscow, 1993, 194 p. [in Russian]

Sukhomlinskiy V.A. Serdtse otdayu detyam (Heart is given to children), rezhim dostupa: www.many-books.org/auth/4242/book/12176/suhomlinskiy_va/serdtse.../14. [in Russian]

Frolov I.T. (red.), Filosofskiy slovar (Philosophical Dictionary), Moscow: Politizdat, 1981, 445 p. [in Russian]

Chepil M.M. Tsinnisni oriientyry u formuvanni natsionalnoi svidomosti uchnivskoi molodi Halychyny na pochatku ХХ st. (Values in the formation of national consciousness of students in Galicia in the early twentieth century), Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi: zb. nauk. prats, Kyiv, 1999, P. 2, pp. 54–61. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-08

Номер

Розділ

Статті