ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ МАРІЇ МОНТЕССОРІ

Автор(и)

  • Nadiya Dudnyk Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102608

Ключові слова:

педагогічні ідеї, саморозвиток, педагогічне спостереження, індивідуальний підхід, Марія Монтессорі

Анотація

У статті розкрито розвиток педагогічних ідей М. Монтессорі. Акцентовано увагу на дидактичному матеріалі, його призначенні. Її технологія заснована і апробована на конкретному філософському вченні – теорії вільного виховання й сенсуалізму у педагогіці. Розкрито провідну ідею – створення педагогом предметно-просторового середовища, в якому дитина могла б найповніше розкрити свій внутрішній потенціал у процесі вільної самостій­ної діяльності

Біографія автора

Nadiya Dudnyk, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного уні-верситету імені Івана Франка

Посилання

Zhebrovskii B.M. (ed.), Visnyk Montessori. Yuvileinyi vypusk (Bulletin Montessori. Anniversary issue), Kyiv, 2007, 169 p. [in Ukrainian]

Hriadovkina Zh., Reshetniak O. Cherez diiu do piznannia. Montessori-pidkhid do orhanizatsii predmetno-manipuliatyvnoi diialnosti maliukiv (From work to knowledge. Montessori approach to object-manipulative activities children), Doshkilne vykhovannia, 2016, № 1, pp. 15–19. [in Ukrainian]

Dychkivska I.M., Ponimanska I.M. M. Montessori: teoriia i tekhnolohiia (M. Montessori: Theory and Technology), Kyiv, 2006, 304 p. [in Ukrainian]

Ilchenko A. Stanovlennia osobystosti M. Montessori yak humanista (M. Montessori formation of personality as humanist), Defektolohiia, 2005, № 4, рр. 41–43. [in Ukrainian]

Kvas O. Problema formuvannia obrazu dytynstva v sotsialno-humanitarnykh doslidzhenniakh (The problem of childhood image in social and human studies), Liudynoznavchi studii, Seriia «Pedahohika», Vyp. 2/34 (2016), pp. 91–100. [in Ukrainian]

Kukhar R. Istorychnyi narys rozvytku pedahohiky Montessori u Polshchi (Historical review of Montessori education in Poland), Visnyk Lvivskoho universytetu, 2004, pp. 129–140. [in Ukrainian]

Milenina H.S. Filosofiia dytynstva (Childhood philosophy), Materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. «Rehionalni stratehii rozvytku subiektiv peredshkilnoi osvity v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity», 2012, № 3–4, pp. 138–143. [in Ukrainian]

Montessori M. Samovospitanie i samoobuchenie v nachalnoy shkole (Self-education and self-education in the primary school), Kiev, 1995, 108 p. [in Russian]

Orlova D. Bolshaya kniga Montessori (Montessory Great Book), Sankt-Peterburg., 2009, 185 p. [in Russian]

Prybylska N. Orhanizatsiia roboty pedahoha za metodom sposterezhennia u pedahohichnii systemi Marii Montessori (Organization of teacher observation by observation method in Maria Montessori educational system), Vykhovatel-metodyst v doshkilnomu navchalnomu zakladi, 2011, № 8, pp. 21–25. [in Ukrainian]

Khiltunen E. Deti Montessori: kniga dlya pedagogov i roditeley (Montessori children: book for teachers and parents), Moskva, 2008, 399 p. [in Russian]

Yakymenko S.I., Milenina H.S. Pedahohichni idei Sofii Rusovoi ta Marii Montessori: porivnialnyi analiz (Rusova Sofia and Maria Montessori educational ideas: comparative analysis), Kyiv, 2015, 296 p. [in Ukrainian]

Skwarna B. Metoda Marii Montessori – historia czy współczesność? (Mariya Montessori method – history and analysis), Życie Szkoły, 1993, № 10, pp. 30–34. [in Polish]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-29

Номер

Розділ

Статті