DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119522

ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕДІАОСВІТИ

Ірина Кузьма

Анотація


КУЗЬМА Ірина – кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, вул. Максима Кривоноса, 2, Тернопіль, 46000, Україна (iryna.yankovych@gmail.com)

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1219-8216

ResearcherID: http://www.researcherid.com/rid/D-4131-2018

DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119522

Бібліографічний опис статті: Кузьма, І. (2018). Формування морально-етичних цінностей дітей старшого дошкільного віку в процесі реалізації медіаосвіти. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 6/38, 219–228. doi: 10.24919/2313-2094.6/38.119522.

Історія статті

Одержано: 18 вересня 2017

Прорецензовано: 13 листопада 2017

Подано до редакції: 15 лютого 2018

Доступ он-лайн: 5 квітня 2018

 

Анотація. У статті досліджено значення медіаосвіти для формування морально-етичних цінностей дітей дошкільного віку. Обґрунтовано потребу вивчення досвіду організації медіаосвіти в країнах Європи. Акцентовано увагу на необхідності системно формувати морально-етичні цінності медіазасобами. Охарактеризовано класифікації медіа. Розкрито освітньо-виховний потенціал інтерактивних додатків для формування морально-етичних цінностей. Показано значення медіаосвіти батьків у виховному процесі.


Ключові слова


медіаосвіта, медіазасоби, морально-етичні цінності дітей дошкільного віку, медіазаняття, дошкільні заклади

Повний текст:

PDF

Посилання


Ashytok, N. (2017). Formuvannia moralno-tsinnisnykh oriientatsii u ditei doshkilnoho viku na materiali dytiachoi literatury [Formation of Moral and Value Orientations of Preschoolers on the Materials of Childrenʼs Literature]. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika» – Human Studies. Series of «Pedagogy», 5/37, 5–11 [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O.I. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical Foundations of Modern Ukrainian Pedagogy]. Drohobych [in Ukrainian].

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [The Concept of Implementation of Media Education in Ukraine (New Edition)]. (2016). Retrieved from http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/ [in Ukrainian].

Kyselova, O.I. (2009). Moralno-etychne vykhovannia ditei starshoho doshkilnoho viku zasobamy ukrainskoho folkloru [Moral and Ethical Education of Senior Preschoolers by Means of Ukrainian Folklore]. (Extended abstract of candidateʼs thesis). Odesa [in Ukrainian].

Tokarieva, L. (2012). Formuvannia tsinnisnykh oriientatsii yak chynnyk moralnosti doshkilnykiv u suchasnomu sotsioprostori [The Formation of Value Orientations as the Factor of the Preschoolersʼ Morality in the Modern Socio-space]. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/1901/1/ц.о.детей_4444.pdf [in Ukrainian].

Yankovych, O.I. (2017). Moralne vykhovannia uchniv molodshoho shkilnoho viku v protsesi realizatsii mediaosvity [Moral Education of Primary School Pupils in the Process of Realization of Media Education]. Pedahohichnyi almanakh – Pedagogical almanac, 33, 18–24 [in Ukrainian].

Andrzejewska, A. (2014). Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych: aspekty teoretyczne i empiryczne [Children and Youth in the Network of Real and Virtual Threats: Theoretical and Empirical Aspects]. Warszawa: Difin SA [in Polish].

Bezpieczne media: poradnik dla rodziców [Safe Media: a Guide for Parents]. (2013). Retrieved from https://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997625/4091136245.pdf [in Polish].

Cyfrowa przyszłość: katalog kompetencji medialnych i informacyjnych [Digital Future: the Catalogue of Media and Information Competences]. (2010). Retrieved from https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/05/Cyfrowa-Przyszlosc-Katalog-Kompetencji-Medialnych-i-Informacyjnych1.pdf [in Polish].

Koch, A. (2018). Childrenʼs Perspectives on Happiness and Subjective Well-being in Preschool. Children & Society, 32, 73–83. doi: 10.1111/chso.12225 [in English].

Lekcji edukacji medialnej [Lessons of Media Education]. (2012). Retrieved from https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/ [in Polish].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ашиток, Н. (2017). Формування морально-ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку на матеріалі дитячої літератури. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 5/37, 5–11.

Вишневський, О.І. (2003). Теоретичні основи сучасної української педагогіки. Дрогобич: Коло, 528 с.

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція). (2016). Взято з http:// osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/

Кисельова, О.І. (2009). Морально-етичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами українського фольклору. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Одеса, 21 с.

Токарєва, Л. (2012). Формування ціннісних орієнтацій як чинник моральності дошкільників у сучасному соціопросторі. Взято з http://lib.iitta.gov.ua/1901/1/ц.о. детей_4444.pdf.

Янкович, О.І. (2017). Моральне виховання учнів молодшого шкільного віку в процесі реалізації медіаосвіти. Педагогічний альманах, 33, 18–24.

Andrzejewska, A. (2014). Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych: aspekty teoretyczne i empiryczne. Warszawa: Difin SA, 272 s.

Bezpieczne media: poradnik dla rodziców. (2013). Взято з https://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997625/4091136245.pdf.

Cyfrowa przyszłość: katalog kompetencji medialnych i informacyjnych. (2010). Взято з https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/05/Cyfrowa-Przyszlosc-Katalog-Kompetencji-Medialnych-i-Informacyjnych1.pdf.

Koch, A. (2018). Childrenʼs Perspectives on Happiness and Subjective Well-being in Preschool. Children & Society, 32, 73–83. doi: 10.1111/chso.12225.

Lekcji edukacji medialnej. (2012). Взято з https://edukacjamedialna.edu.pl/lekcje/





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039