DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119533

ТИПОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПОРТРЕТА ПЕДАГОГА-НАСТАВНИКА МОЛОДИХ ВИХОВАТЕЛІВ

Ольга Безсонова

Анотація


БЕЗСОНОВА Ольга – науковий кореспондент лабораторії дошкільної освіти, Інститут проблем виховання НАПН України, вул. М. Берлинського, 9, Київ, 04060, Україна (74bessonov@gmail.com)

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0897-3029

ResearcherID: http://www.researcherid.com/rid/D-4330-2018

DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119533

Бібліографічний опис статті: Безсонова, О. (2018). Типологічні характеристики до портрета педагога-наставника молодих вихователів. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 6/38, 26–37. doi: 10.24919/2313-2094.6/38.119533.

Історія статті

Одержано: 30 жовтня 2017

Прорецензовано: 28 грудня 2017

Подано до редакції: 15 лютого 2018

Доступ он-лайн: 5 квітня 2018

 

Анотація. Передавання молодим педагогам знань, навичок і досвіду відіграє важливу роль у забезпеченні ефективності функціонування сучасних закладів освіти, сприяючи якісній реалізації їх завдань та функцій. Саме педагог-наставник забезпечує професійний розвиток молодих педагогів в умовах робочого місця. У статті розглянуто структурні складові особистості педагога-наставника, які визначають ефективне здійснення наставницької діяльності, на основі чого було побудовано особистісно-професійний портрет педагога-наставника.


Ключові слова


портрет наставника, наставник, якості особистості, професійно-значущі якості особистості, професійні цінності, авторитет педагога

Повний текст:

PDF

Посилання


Andreev, V.I. (1988). Dialektika vospitaniya i samovospitaniya tvorcheskoy lichnosti [Dialectics of education and self-education of a creative personality]. Kazan: Izd. Kazanskoho Univ. [in Russian].

Kan-Kalik, V.A., & Nikandrov, N.D. (1987). Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelya [Pedagogical creativity of the teacher]. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Matorіn, E. (2014). Pro bazovyi komponent profesіinoi kompetentnostі menedzhera osvіty [About the basic component of professional competence of education Manager]. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika» – Human Studies. Series of «Pedagogy», 29 (3), 96–104 [in Ukrainian].

Nikitenko, O. (2013). Profesiino-osobystіsnі yakostі yak osnova vykhovannia maibutnikh uchytelіv [Professional and personal qualities as a basis of education for future teachers]. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika» – Human Studies. Series of «Pedagogy», 27, 33–45 [in Ukrainian].

Soroka-Rosinskiy, V.N. (1991). Pedagogicheskie sochineniya [Pedagogical works]. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Fromm, E. (1992). Dusha cheloveka [The Soul of man]. Moscow: Respublika [in Russian].

Khorni, K. (1993). Nevroticheskaya lichnost nashego vremeni. Samoanaliz [The Neurotic personality of our time. Introspection]. Moscow: Progress [in Russian].

Yung, K.G. (1995). Psichologicheskie tipy [Psychological types]. Saint Petersburg: Yuventa [in Russian].

Koch, A. (2018). Childrenʼs Perspectives on Happiness and Subjective Well-being in Preschool. Children & Society, 32, 73–83. doi: 10.1111/chso.12225 [in English].

Puryear, J., Kettler, T., & Rinn, A. (2017). Relating Personality and Creativity: Considering What and How We Measure. The Journal of Creative Behavior. doi: 10.1002/jocb.174 [in English].

Spranger, E. (1914). Lebensformen. Geisteswissenschaftliche Psychologie und Ethik der Persönlichkeit [Life forms. Humanities Psychology and Ethics of Personality]. Halle: Niemeyer [in German].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Андреев, В.И. (1988). Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности. Казань: Изд. Казанского Унив., 228 с.

Кан-Калик, В.А., & Никандров, Н.Д. (1987). Педагогическое творчество учителя. Москва: Педагогика, 159 с.

Маторін, Є. (2014). Про базовий компонент професійної компетентності менеджера освіти. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 29 (3), 96–104.

Никитенко, О. (2013). Професійно-особистісні якості як основа виховання майбутніх учителів. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 27, 33–45.

Сорока-Росинский, В.Н. (1991). Педагогические сочинения. Москва: Педагогика, 239 с.

Фромм, Э. (1992). Душа человека. Москва: Республика, 430 с.

Хорни, К. (1993). Невротическая личность нашего времени. Самоанализ. Москва: Прогресс, 186 с.

Юнг, К.Т. (1995). Психологические типы. СПб.: Ювента, 719 с.

Koch, A. (2018). Childrenʼs Perspectives on Happiness and Subjective Well-being in Preschool. Children & Society, 32, 73–83. doi: 10.1111/chso.12225.

Puryear, J., Kettler, T., & Rinn, A. (2017). Relating Personality and Creativity: Considering What and How We Measure. The Journal of Creative Behavior. doi: 10.1002/jocb.174.

Spranger, E. (1914). Lebensformen. Geisteswissenschaftliche Psychologie und Ethik der Persönlichkeit. Halle: Niemeyer, 466 s.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039