DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.121432

ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДОШКІЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ КОНТЕКСТІ: ДОСВІД КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

Наталія Мельник

Анотація


МЕЛЬНИК Наталія – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, Київ, 04053, Україна (n.melnyk@kubg.edu.ua)

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6641-0649

ResearcherID: http://www.researcherid.com/rid/P-4598-2016

DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.121432

Бібліографічний опис статті: Мельник, Н. (2018). Підходи до професійної підготовки дошкільних педагогів у європейському контексті: досвід країн Західної Європи. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 6/38, 229–243. doi: 10.24919/2313-2094.6/38.121432.

Історія статті

Одержано: 16 жовтня 2017

Прорецензовано: 12 грудня 2017

Подано до редакції: 15 лютого 2018

Доступ он-лайн: 5 квітня 2018

 

Анотація. У статті здійснено аналіз наукових підходів професійної підготовки дошкільних педагогів у європейському освітньому просторі. Автором проаналізовані теоретичні засади формування кожного з відомих на сучасному етапі підходів, визначено особливості його прояву у професійній педагогічній підготовці, охарактеризовано історичні аспекти формування певного підходу, конкретизовано чинники, що впливали на цей процес. У статті також здійснено функціональний аналіз основних наукових парадигм, виявлено їх взаємовплив, проаналізовано взаємозвʼязок між парадигмами професійної підготовки дошкільних педагогів та наукових підходів, які виступали індикаторами прояву цих парадигмальних засад. Автором визначено провідні тенденції розвитку концептуальних засад професійної підготовки кадрів дошкільної галузі на прикладі країн Західної Європи, представлено їх схематичний рух від ідеалізму, через біхевіоризм, прагматизм до індивідуалізму.


Ключові слова


підхід, професійна підготовка, дошкільні педагоги, парадигма, концептуальність

Повний текст:

PDF

Посилання


Lokshyna, O. (2011). Istoriia ta metodolohiia porivnialno-pedahohichnykh doslidzhen [History and methodology of comparative-pedagogical research]. Porivnialno-pedahohichni studii – Studies in Comparative Education, 2, 5–15 [in Ukrainian].

Novak, O. (2014). Teoretychni aspekty profesiinoi pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do zabezpechennia nastupnosti doshkilnoi ta pochatkovoi osvity [Theoretical aspects of professional pedagogical training of future educators to ensure the continuity of pre-school and primary education]. Pedahohichnyi dyskurs – Pedagogical Discourse, 17, 108–112 [in Ukrainian].

Pukhovska, L.P. (1997). Profesiina pidhotovka vchyteliv u Zakhidnii Yevropi: spilnist i rozbizhnosti [Teacher training in Western Europe: community and differrences]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Sokolova, I.V. (2014). Naukovi pidkhody do provedennia komparatyvnykh doslidzhen problem vyshchoi osvity [Scientific approaches to comparative studies of higher education issues]. Pedahohichna komparatyvistyka-2014: yakisnyi vymir osvity zarubizhzhia ta ukrainskyi kontekst – Comparative pedagogy-2014: qualitative dimension of education abroad and Ukrainian context: Proceedings of the Allukainian scientific-practice seminar (pp. 21–24) [in Ukrainian].

Caena, F. (2011). Teacherʼs core competences: requirements and development. European Commission, Directorate-General for Education and Culture. Education and Training 2020; Thematic Working Group «Professional Development of Teachers». Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/strategic-framework/doc/teacher-competences_en.pdf [in English].

Conceptual framework. (2017). Retrieved from http://www.businessdictionary.com/definition/conceptual-framework.html [in English].

CoRe: Competence Requirements in Early Childhood Education and Care. (2011). Public open tender EAC 14/2009 issued by the European Commission Directorate-General for Education and Culture: Research Documents [September 2011]. London; Ghent: s.n. [in English].

Daniels, D. (2014). Childrenʼs affective orientations in preschool and their initial adjustment to kindergarten. Psychol. Schs., 51, 256–272. doi: 10.1002/pits.21748 [in English].

Helleve, I. (2007). An ICT-based teacher education context: why was our group «the magic group»? European Journal of Teacher Education (Vol. 30, iss. 3, pp. 267–284) [in English].

Imants, J., Sleegers, P., & Witziers, B. (2001). The Tension Between Organisational Sub-structures in Secondary Schools and Educational Reform. School Leadership and Management (Vol. 21, iss. 3, pp. 289–308) [in English].

Montané, M. (2002). Education and Culture in Teacher Training Education in Europe: a dialogue among European educators to share knowledge. European Journal of Teacher Education (Vol. 25, iss. 1, pp. 7–9) [in English].

Murphy, V.A., & Evangelou, M. (2016). Early Childhood Education in English for Speakers of Other Language. London: British Council [in English].

Snoek, M., Fino, C., Halstead, V., & at al. (2003). Reflections on Trends in Teacher Education in Europe Using the Scenario Perspective. European Journal of Teacher Education (Vol. 26, iss. 1, pp. 137–142) [in English].

Regoniel, P.A. (2015). Conceptual Framework: A Step-by-Step Guide on How to Make One. Simply Educate. Me. Retrieved from http://simplyeducate.me/2015/01/05/conceptual-framework-guide/ [in English].

Report of the National Review of Services for Disabled Children. (2011). The Scottish Government. Edinburgh: The Scottish Government. Retrieved from http://dera.ioe.ac.uk/2190/1/0114135.pdf [in English].

Wellman, H.M., Gelman, S.A. (1998). Knowledge acquisition in foundational domains. Handbook of child psychology. Vol. 2: Cognition, perception and language (pp. 523–573) [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Локшина, О. (2011). Історія та методологія порівняльно-педагогічних досліджень. Порівняльно-педагогічні студії, 2, 5–15.

Новак, О. (2014). Теоретичні аспекти професійної педагогічної підготовки майбутніх вихователів до забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти. Педагогічний дискурс, 17, 108–112.

Пуховська, Л.П. (1997). Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності. Київ: Вища школа, 180 с.

Соколова, І.В. (2014). Наукові підходи до проведення компаративних досліджень проблем вищої освіти. Педагогічна компаративістика-2014: якісний вимір освіти зарубіжжя та український контекст: матеріали Всеукр. наук.-практ. семінару (с. 21–24).

Caena, F. (2011). Teacherʼs core competences: requirements and development. European Commission, Directorate-General for Education and Culture. Education and Training 2020; Thematic Working Group «Professional Development of Teachers». Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/strategic-framework/doc/teacher-competences_en.pdf.

Conceptual framework. (2017). Retrieved from http://www.businessdictionary.com/definition/conceptual-framework.html.

CoRe: Competence Requirements in Early Childhood Education and Care. (2011). Public open tender EAC 14/2009 issued by the European Commission Directorate-General for Education and Culture: Research Documents [September 2011]. London; Ghent: s.n., 175 р.

Daniels, D. (2014). Childrenʼs affective orientations in preschool and their initial adjustment to kindergarten. Psychol. Schs., 51, 256–272. doi: 10.1002/pits.21748.

Helleve, I. (2007). An ICT-based teacher education context: why was our group «the magic group»? European Journal of Teacher Education (Vol. 30, iss. 3, pp. 267–284).

Imants, J., Sleegers, P., & Witziers, B. (2001). The Tension Between Organisational Sub-structures in Secondary Schools and Educational Reform. School Leadership and Management (Vol. 21, iss. 3, pp. 289–308).

Montané, M. (2002). Education and Culture in Teacher Training Education in Europe: a dialogue among European educators to share knowledge. European Journal of Teacher Education (Vol. 25, iss. 1, pp. 7–9).

Murphy, V.A., & Evangelou, M. (2016). Early Childhood Education in English for Speakers of Other Language. London: British Council, 315 p.

Snoek, M., Fino, C., Halstead, V., & at al. (2003). Reflections on Trends in Teacher Education in Europe Using the Scenario Perspective. European Journal of Teacher Education (Vol. 26, iss. 1, pp. 137–142).

Regoniel, P.A. (2015). Conceptual Framework: A Step-by-Step Guide on How to Make One. Simply Educate. Me. Retrieved from http://simplyeducate.me/2015/01/05/conceptual-framework-guide/.

Report of the National Review of Services for Disabled Children. (2011). The Scottish Government. Edinburgh: The Scottish Government, 37 p. Retrieved from http://dera.ioe.ac.uk/2190/1/0114135.pdf.

Wellman, H.M., & Gelman, S.A. (1998). Knowledge acquisition in foundational domains. Handbook of child psychology. Vol. 2: Cognition, perception and language (pp. 523–573).





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039