ACADEMIC PLAGIARISM AND SELF-PLAGIARISM AS ELEMENTS OF VIOLATION OF ACADEMIC INTEGRITY
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220455Ключові слова:
академічна доброчесність, плагіат, академічний плагіат, самоплагіат, освітній процес, УкраїнаАнотація
КУПРАТА Надія – кандидат філологічних наук, доцент кафедри мовної та психолого-педагогічної підготовки, Одеський національний економічний університет, вул. Преображенська, 8, м. Одеса, 65000, Україна
E-mail address: kupratan@gmail.com
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5829-9701
ResearcherID: https://publons.com/researcher/1932759//9
МЕНСО Ірина – кандидат юридичних наук, старший викладач кафедри цивільного та трудового права, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, 65029, Україна
E-mail address: irinamenso1@icloud.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0211-1567
ResearcherID: https://publons.com/researcher/4037760/iryna-menso/
To cite this article: Kuprata, N., & Menso, I. (2020). Academic plagiarism and self-plagiarism as elements of violation of academic integrity. Human Studies. Series of Pedagogy, 11/43, 75‒90. doi: https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220455
Article history
Received: September 6, 2019
Received in revised form: October 11, 2020
Accepted: November 23, 2020
Available online: December 30, 2020
Journal homepage:
p-ISSN 2313-2094
e-ISSN 2413-2039
© 2020 The Authors. Human studies. Series of Pedagogy published by Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University & Open Journal Systems. This is an open access article under the CC BY-NC-SA 4.0 license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/).
У статті проведено дослідження порушень академічної доброчесності таких, як “академічний плагіат” та “самоплагіат” як її складові елементи. З’ясовано, що етимологічно поняття “академічна доброчесність” складається з двох слів “академічна” і “доброчесність”, що робить його етично-науковим поняттям, а такі види порушення академічної доброчесності, як академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, хабарництво відносять його до правової категорії. Поняття “академічна доброчесність” пов’язане з науковою порядністю, у тому числі навчальною, та має певну область дотику з правом інтелектуальної власності. Дотримання академічної доброчесності науковцями і освітянами стосується не лише моральних принципів та захисту інтересів інших осіб, а й пов’язане з честю і гідністю особи, яка дотримується принципів академічної доброчесності, сприяючи формуванню її ділової репутації у науковій та освітній діяльності.
Проведено співвідношення понять “плагіат” та “академічний плагіат”. Розуміння поняття “плагіат”, що зафіксоване в Законі України “Про авторське право і суміжні права” істотно вужче, ніж розуміння академічного плагіату в освітніх законах. Водночас сфера застосування поняття “плагіат” набагато ширша, ніж “академічний плагіат”. Академічний плагіат обмежується об’єктами, колом суб’єктів та сферою застосування. Виділено характерні ознаки законодавчої дефініції поняття “академічний плагіат”, які в сукупності утворюють юридичну конструкцію академічного плагіату. З’ясовано, що поняття “самоплагіат”, закріплене в Законі України “Про освіту”, має англомовне походження і вперше з’явилося в США як студентський жаргон. Жоден нормативний акт зарубіжних країн не містить поняття “самоплагіат”, а для вітчизняного законодавства воно є нововведеним і викликало чимало дискусій у науковому середовищі.
Обґрунтовано необхідність введення поняття “самоплагіат” до вітчизняного законодавства. Потреба в закріпленні поняття “самоплагіат” була викликана глибокою кризою академічної доброчесності в науковому та освітньому середовищі. Самоплагіат знижує довіру до наукових результатів, вводить в оману науковців, які використовують праці з самоплагіатом та сприяє необґрунтованому збільшенню результатів досліджень, що впливає на конкурентоздатність науковців в отримані фінансової підтримки для досліджень, при працевлаштуванні тощо. Визначено, що збільшення інформації у попередніх наукових дослідженнях не завжди є самоплагіатом. Повторний аналіз раніше опублікованих даних може бути зумовлений технологічним прогресом, новими науковими розробками, появою нових наукових теорій та ін. При вдосконаленні своїх попередніх праць необхідно розмежовувати старі та нові дані, чітко визначати актуальність їх використання.Посилання
Andreescu, L. (2019). Self‐Plagiarism. International Encyclopedia of Ethics. doi: https://doi.org/10.1002/9781444367072.wbiee865.
Bakhrushyn, V. (2018). Akademichnyy plahiat i samoplahiat v nautsi ta vyshhiy osviti: normatyvna baza i svitovyy dosvid [Academic plagiarism and self-plagiarism in science and in higher education: the legal basis and the global experience]. Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/1128-akademichnij-plagiat-i-samoplagiat-v-nautsi-ta-vishchij-osviti-normativna-baza-i-svitovij-dosvid [in Ukrainian].
Broslavska, H.M. (2018). Dobrochesnist povynna buty u vsomu [Integrity should be in everything]. Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti: zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv naukovoho stazhuvannya dlya osvityan (Varshava, 1–13.10.2018) – Academic integrity: the present challenges: Collection of scientific essays of participants of scientific internship for educators (Warsaw, 1–13.10.2018) (pp. 13–14). Warsaw [in Ukrainian].
Carter, C., & Blanford, C. (2016). Plagiarism and detection. Journal of Materials Sciences, 51, 7047–7048.
Etychnyy kodeks vchenoho Ukrayiny [Code of Ethics of the Ukrainian Scientist]. (2009). Retrieved from https://www.znu.edu.ua/etychnyj-kodex-uchenogo-Ukrajiny.pdf [in Ukrainian].
Fedorenko, V. (2016a). Shliakhy i metody zapobihannia plahiatu naukovykh tvoriv ta utverdzhennia akademichnoi dobrochesnosti v Ukraini [Ways and methods of preventing plagiarism in scientific works and affirmation of academic integrity in Ukraine]. In V. Fedorenko (Ed.), (2016a). Formuvannya akademichnoyi dobrochesnosti ta mekhanizmiv zapobihannya ta protydiyi plahiatu v naukovykh tvorakh v Ukrayini: materialy kruhloho stolu (30 veresnia 2016 r., m. Kyiv) ‒ Rise of academic integrity and mechanisms to prevent and combat plagiarism in scientific works in Ukraine: materials of the “round table” (September 30, 2016, Kyiv). (pp. 11‒17). Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].
Fedorenko, V. (2016b). Shlyakhy i metody zapobihannya plahiatu naukovykh tvoriv ta utverdzhennya akademichnoyi dobrochesnosti [Ways and methods of preventing plagiarism in scientific works and affirmation of academic integrity]. Retrieved from http://www.golos.com.ua/article/276302 [in Ukrainian].
Finikova, T., & Artykhova, A. (Ed.). (2016). Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic honesty as a basis for a sustainable development of the university]. (pp. 54–55). Kyiv: Takson [in Ukrainian].
Huchni istoriyi z plahiatom v Ukrayini: vid Vogue do Lytvyna [High-profile plagiarism stories in Ukraine: from Vogue to Lytvyn]. (2018). BBC NEWS / Ukraine. Retrieved from https://www.bbc.com/ukrainian/features-46063436 [in Ukrainian].
Komanda Proektu spryyannya akademichniy dobrochesnosti v Ukrayini – SAIUP. (2018). Akademichna dobrochesnist: z chitkymy oriyentyramy do staloho rozvytku [Academic Integrity: With Clear Guidelines for Sustainable Development]. Retrieved from https://saiup.org.ua/novyny/z-chitkymy-oriyentyramy-stalogo-uspihu-akademichna-dobrochesnist-yak-zaporuka-yakisnoyi-osvity/ [in Ukrainian].
Kompleks moralnykh obovyazkiv [A set of moral responsibilities]. (n.d.). Retrieved from http://zib.com.ua/ua/125930-scho_rozumiti_pid_profesiynoyu_etikoyu_ta_dobrochesnistyu_v_.html [in Ukrainian].
Kovalova, A. (2013). Problemy akademichnoho plahiatu ta avtorskoho prava u tsyfrovomu prostori Ukrayiny [Problems of academic plagiarism and copyright in the digital space of Ukraine]. Spetsialni istorychni dystsypliny – Special historical disciplines, 21, 61–71. Retrieved from http://history.org.ua/JournALL/sid/sid_2013_21/6.pdf [in Ukrainian].
Nedohibchenko, Ye. (2017). Akademichna dobrochesnist: skladovi elementy [Academic integrity: components]. Teoriya i praktyka intelektualnoyi vlasnosti – Theory and practice of intellectual ownership, 6, 13–21 [in Ukrainian].
Ponyattya dobrochesnosti v etytsi [The concept of integrity in ethics]. (n.d.). Retrieved from http://www.etica.in.ua/ponyattya-dobrochesnosti-v-etitsi/ [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrayiny vid 05.09.2017 № 2145-VIII [On Education: Law of Ukraine dated 05.09.2017 № 2145-VIII]. (2017). Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 № 1556-VII [On Higher Education: Law of Ukraine 01.07.2014 dated № 1556-VII]. (2014). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Roig, M. (2010). Plagiarism and self-plagiarism: What every author should know. Biochemia Medica, 20 (3), 295–300.
Romantsova, B. (2018). Hrabuy nahrabovane: vidomi vypadky literaturnoho plahiatu [Steal the loot: famous cases of literary plagiarism]. LitAkcent. Retrieved from http://litakcent.com/2018/12/03/grabuy-nagrabovane-vidomi-vipadki-literaturnogo-plagiatu/ [in Ukrainian].
Ryzhko, O. (2016). Ponyattya, vydy, klasyfikatsiyi plahiatu [Concepts, types, classifications of plagiarism]. Zapysky Lvivskoyi natsionalnoyi naukovoyi biblioteky Ukrayiny imeni V. Stefanyka – Bulletin of Lviv V. Stefanyk National Scientific Library of Ukraine, 8, 134–150 [in Ukrainian].
Scott, S. (2017). From Plagiarism‐Plagued to Plagiarism‐Proof: Using Anonymized Case Assignments in Intermediate. Accounting. Account Perspect, 16, 247–268. doi: https://doi.org/10.1111/1911-3838.12154.
Shtefan, A. (2016). Naukovyy plahiat: spivvidnoshennya vykorystannya ideyi ta formy vyrazhennya tvoru [Scientific plagiarism: the relationship between the use of ideas and expression forms]. Teoriya i praktyka intelektualnoyi vlasnosti – Theory and practice of intellectual ownership, 4, 68–79 [in Ukrainian].
Stitzel, B., Hoover, G., & Clark, W. (2018). More on Plagiarism in the Social Sciences. Social Science Quarterly, 99, 1075–1088. doi: https://doi.org/10.1111/ssqu.12481.
Tsentr akademichnoyi dobrochesnosti. (n.d.). Desyat pryntsypiv akademichnoyi dobrochesnosti dlya vykladachiv [Ten principles of academic integrity for teachers]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/0ByePGdGpHh6Wb3Qzc2F3ODBuZWM/view [in Ukrainian].
Tsyvilnyy kodeks Ukrayiny [The Civil Code of Ukraine]. (2003). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15 [in Ukrainian].
Ulyanova, H. (2015). Metodolohichni problemy tsyvilno-pravovoho zakhystu prav intelektualnoyi vlasnosti vid plahiatu [Methodological problems of civil law protection of intellectual property rights from plagiarism]. (Doctor’s thesis). Odesa [in Ukrainian].
Zub, V., & Demyanenko, M. (2014). Plahiat: yoho riznovydy ta zakhody protydiyi [Plagiarism: its types and countermeasures]. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiya – Library science. Documentation. Informology, 4, 86–90 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Розробляючи положення видавничої політики збірника фахового наукового видання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка Людинознавчі студії. Серія Педагогіка, редакція спиралась на рекомендації Комітета з етики публікацій – Committee on Publication Ethics (COPE), досвід роботи українських і закордонних наукових товариств, організацій та редакцій наукових видань, а також керувалась Етичним кодексом ученого України. Суспільство має бути впевненим у чесності науковців та достовірності результатів їхніх досліджень. На жаль, в багатьох країнах спостерігалися серйозні порушення етики, які підірвали авторитет науки та довіру суспільства до вчених. Щоб запобігти такому розвиткові подій в Україні, всі науковці мають усвідомлювати важливість високоетичної поведінки та свою відповідальність за формування громадської думки щодо науки.
Етичні зобов’язання авторів
- Основний обов’язок автора полягає в тому, щоб надати точний звіт про проведене дослідження, а також об’єктивне обговорення його значущості. Автори повинні представити свої результати чітко та однозначно, так що їхні висновки можуть бути підтверджені іншими вченими, без підробки отримання даних або неналежного маніпулювання ними.
- Автори статей несуть усю повноту відповідальності за зміст статей і за сам факт їх публікації.
- Автор повинен цитувати ті публікації, які здійснили визначальний вплив на сутність роботи, що викладалася, а також ті, які можуть швидко познайомити читача з більш ранніми роботами, важливими для розуміння цього дослідження. Необхідно також належним чином вказувати джерела принципово важливих матеріалів, використаних у цій роботі, якщо ці матеріали не були отримані самим автором.
- Недопустимим є представлення плагіату в якості оригінальної роботи та подання до публікації раніше опублікованої статті. У випадках виявлення зазначених фактів відповідальність несуть автори наданих матеріалів.
- Співавторами статті мають бути все ті особи, які доклали значний науковий внесок у представлену роботу і які розділяють відповідальність за отримані результати. Автор, який представляє рукопис до публікації, відповідає за те, щоб до списку співавторів були включені тільки ті особи, які відповідають критерію авторства та бере на себе відповідальність за згоду інших авторів статті на її публікацію в журналі.
- Автори повинні повідомити редактора про будь-який потенційний конфлікт інтересів, на які могла б вплинути публікація результатів, що містяться в цьому рукописі.
- Автори повинні чітко вказати джерела всієї процитованої або представленої інформації та мають належним чином оформити посилання на літературні джерела, що використані у роботі, відповідно до вимог APA.
- Редколегія має право відмовити у публікації статті за умов недотримання вимог редакції.
Угода про публікацію та авторські права
Ця угода про публікацію та авторські права («Угода») регулює процедуру подання рукопису праці під назвою _______________________________________________________
Сторонами цієї Угоди є:
________________________________________ (одноосібно або у співавторстві, далі – «Автор»)
та Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, видавець та власник авторських прав на збірник Людинознавчі студії. Серія Педагогіка в особі ректора п. Скотної Н.В. (далі – «Видавець»).
1. ЛІЦЕНЗІЯ НА ВИКОРИСТАННЯ АВТОРСЬКОГО ПРАВА
a) Автор надає Видавцю безоплатну глобальну невиключну ліцензію на публікацію, відтворення, демонстрацію, розповсюдження та використання Статті у довільній формі та на будь-якому носії, повністю або частково, окремо або як частини колективної праці, у тому числі, невиключну ліцензію на публікацію Статті у випуску Публікації, копіювання та розповсюдження індивідуальних передруків Статті, відтворення Статті у повному обсязі в інших публікаціях та відтворення і розповсюдження Статті або анотації до неї у комп'ютерних системах пошуку інформації. Автор зберігає всі авторські права на Статтю (або частину, написану Автором) та всі інші права, які прямо не згадані у цій Угоді.
б) Автор надає Видавцю право передавати на умовах субліцензії або в інший спосіб будь-які ліцензії, надані Видавцю відповідно до цієї Угоди.
в) Повторна публікація. Автор зобов’язаний вимагати згадування Видавця як першовидавця Статті при перевиданні її у будь-якій іншій публікації за згодою Автора. Якщо Видавець уповноважує будь-яку іншу сторону перевидати Статтю згідно з умовами пунктів 1 (а) та 1 (б) цієї Угоди, Видавець зобов’язаний вимагати, щоб ця сторона гарантувала згадування Автора як Автора Статті.
2. РЕДАГУВАННЯ СТАТТІ
Автор дає згоду на редагування Видавцем Статті відповідно до вимог Публікації. У тій мірі, у які правки Видавця прирівнюються до об’єктів інтелектуальної власності, Видавець надає всі права на такі правки Автору. Видавець погоджується на публікацію Статті за умови, що Стаття, у її кінцевому вигляді, є прийнятною як для Автора, так і для Видавця.
3. ГАРАНТІЇ
a) Автор гарантує, що, наскільки йому відомо, Стаття не принижує людської гідності, не посягає на приватне життя і жодним іншим чином не порушує прав людини. Автор зобов'язується звільнити і убезпечити Видавця від таких претензій.
б) Автор гарантує, що Автор має усі необхідні повноваження для підписання цієї Угоди та надання ліцензій, передбачених цією Угодою.
в) Автор гарантує, що Стаття, надана Видавцю, не була опублікована раніше.
4. ТЕРМІН ДІЇ
a) Ця Угода залишається чинною упродовж терміну дії авторських прав на Статтю відповідно до законів про захист авторських прав у кожній країні.
5.ГОНОРАР
Автор погоджується та визнає, що Автор не отримає жодної оплати від Видавця за використання Статті або ліцензій, наданих відповідно до цієї Угоди, за винятком випадків, якщо протилежне погоджено у письмовій формі в окремому порядку. Видавець публікує Статтю та надає Автору переплетений збірник зі Статею в усталеному форматі. Автор має можливість замовити додаткові копії за свій рахунок до того моменту, як Публікація, в якій міститься Стаття, потрапить в друк.
6. ПОВНОТА УГОДИ
Ця Угода замінює всі без винятку інші угоди, усні або письмові, між Автором та Видавцем щодо предмета цієї Угоди. Ця Угода містить усі гарантії та домовленості між сторонами стосовно Статті, і кожна сторона визнає, що не існує жодних інших тверджень, спонукань, обіцянок чи угод з боку або від імені будь-якої зі сторін, за винятком гарантій та домовленостей, що містяться у цій Угоді.
Автор(и):_________ Ректор: Скотна Н.В.,ДДПУ ім. Івана Франка
Підпис:___________ Підпис:______________________
Дата:_____________ Дата:________________________