QUALITY OF HIGHER MEDICAL EDUCATION IN GERMANY: REALITIES AND PECULIARITIES

Автор(и)

  • Nadiya Fedchyshyn Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220471

Ключові слова:

якість медичної освіти, система професійної підготовки, майбутні лікарі, навчальний план

Анотація

ФЕДЧИШИН Надія – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов, Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського, вул. Майдан Волі, 1, м. Тернопіль, 46001, Україна

E-mail address: fedushunno@tdmu.edu.ua

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0909-4424

ResearcherID: https://publons.com/researcher/2191797/nadiya-fedchyshyn/

To cite this article: Fedchyshyn, N. (2020). Quality of higher medical education in Germany: realities and peculiarities. Human Studies. Series of Pedagogy, 11/43, 103‒114. doi: https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220471

Article history

Received: September 27, 2020

Received in revised form: November 8, 2020

Accepted: November 23, 2020

Available online: December 30, 2020

Journal homepage:

http://lssp.dspu.edu.ua/

p-ISSN 2313-2094

e-ISSN 2413-2039

© 2020 The Author. Human studies. Series of Pedagogy published by Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University & Open Journal Systems. This is an open access article under the CC BY-NC-SA 4.0 license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/).

 

У статті проаналізовано рівень підготовки майбутніх лікарів у Німеччині, який базується на науковій основі та гарантованій якості підготовки фахівців медицини. Обґрунтовано, що медичне навчання закладає необхідний фундамент для медичної професії в середовищі, яке характеризується швидким науковим прогресом. Усвідомлення неможливості оптимальної реалізації визначених напрямів удосконалення системи професійної підготовки майбутніх лікарів в умовах традиційних навчальних планів, незважаючи на їх оновлення відповідно до нового законодавства, запропоновано огляд розробки й паралельної реалізації експериментальних навчальних планів, що здійснюється владою федеральної землі, в якій знаходиться ЗВО. Обґрунтовано цілі реформ та очікуваних результатів якісного удосконалення медичної освіти, врегулювання можливостей переходу від експериментального до традиційного навчального плану з урахуванням вимог післядипломної освіти, зарахування кількісних і якісних показників підготовки студентів, визначено об’єктивні оцінки ефективності навчальних планів у процесі апробації та реалізації кінцевих результатів. Пояснено, що до медичної кваліфікації належать як формування навичок і умінь в області наукових досліджень, так і підготовка персоналу для викладання, наукових розвідок. Професорсько-викладацький склад забезпечує викладання базових предметів та клінічних дисциплін й викладання предметів до клінічного та клінічного циклу забезпечують штатні викладачі. Якісна підготовка фахівця має відповідати стандартам вищої освіти, академічним вимогам, конституційному праву на медичне обслуговування.

Біографія автора

Nadiya Fedchyshyn, Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов, Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського, вул. Майдан Волі, 1, м. Тернопіль, 46001, Україна 

Посилання

Andreychyn, S. (2006). Medychna osvita u Slovatskiy respublitsi [Medical education in the Slovak Republic]. Ternopil: TDMU “Ukrmedknyha” [in Ukrainian].

Bourke, A. (1997). The Internationalisation of Higher Education: the Case of Medical Education. Higher Education Quarterly, 51 (4), 325–346. doi: https://doi.org/10.1111/1468-2273.00050.

Bühler, G. (1999). Medizinstudium und Studienreform in der SBZ und in der DDR (1945 bis 1990) [Medical Education and Reform in the Soviet Occupation Zone and the GDR (1945‒1990)]. Frankfurt am Main: Mabuse-Verl [in German].

Ertl, H. (2005). Higher Education in Germany: a Case of ‘Uneven’ Expansion? Higher Education Quarterly, 59 (3), 205–229. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.2005.00292.x.

Fedchyshyn, N., & Bychok, A. (2017). Kontsept zabezpechennya yakosti vyshchoyi medychnoyi osvity: dosvid Ukrayiny y tradytsiyi Nimechchyny [The concept of quality assurance in higher medical education: the experience of Ukraine and the traditions of Germany]. In A. Shulhay & N. Fedchyshyn (Eds.), Yakist vyshchoyi medychnoyi osvity (do 60-ty richchya TDMU) ‒ Quality of higher medical education (up to the 60th anniversary of TSMU) (pp. 158–177). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Gebert, G. (1994). Die Reform der Ausbildung zum Arzt [Reforms in Doctor’s Training]. Medizinische Ausbildung – Medical Education, 11 (2), 138–148 [in German].

Huisman, J., Meek, L., & Wood, F. (2007). Institutional Diversity in Higher Education: a Cross‐National and Longitudinal Analysis. Higher Education Quarterly, 61 (4), 563–577. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.2007.00372.x.

Kliesch, S. (1990). Zur Situation der ärztlichen Ausbildung in BRD [To the situation with Medical Education in Germany]. Medizinische Ausbildung – Medical Education, 7 (2), 144–147 [in German].

Klishch, H., Fedchyshyn, N., & Yelagina, N. (2017). Quality improvement through quality audit in Austrian higher education. Medychna osvita – Medical Education, 2 (74), 153–157.

Kuchumova, N. (2012). Rozvytok systemy vyshchoyi medychnoyi osvity v nimetskomovnykh krayinakh (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittya) [Development of the system of higher medical education in German-speaking countries (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. (Candidate’s thesis). Drohobych [in Ukrainian].

Lavrysh, Yu. (2009). Medychna pidhotovka medychnykh sester v universytetakh Kanady [Nursing training at Canadian universities]. (Candidate’s thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Nakhaieva, Ya., Fedchyshyn, N., Novitska, O., Vykhrushch, A., Yelahina, N., Horpinich, T., Kolodnytska, O., & Novitska, O. (2020). Formation of Professional Speaking for Future Doctors Through the Prism of Medical Terminology Study. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9 (4), 27–37.

O’Brien, B., Forrest, K., Wijnen‐Meijer, M., & ten Cate, O. (2018). A Global View of Structures and Trends in Medical Education. In T. Swanwick, K. Forrest, & B. O’Brien (Eds.), Understanding Medical Education (pp. 7‒22). doi: https://doi.org/10.1002/9781119373780.ch2.

Palamarenko, I. (2014). Profesiyna pidhotovka simeynykh likariv u vyshchykh medychnykh shkolakh Velykobrytaniyi [Professional training of family doctors in higher medical schools of Great Britain]. Ya. Tsekhmister (Ed.). Kyiv: Center for Educational Literature [in Ukrainian].

Powell, J., Graf, L., Bernhard, N., Coutrot, L., & Kieffer, A. (2012). The Shifting Relationship between Vocational and Higher Education in France and Germany: towards convergence? European Journal of Education, 47 (3), 405–423. doi: https://doi.org/10.1111/j.1465-3435.2012.01534.x.

Schäfer, H. (1998). Studienreform in der deutschen Medizin 1953–1990 [Educational Reforms in German Medicine 1953–1990]. Medizinische Ausbildung – Medical Education, 15, 47–50 [in German].

Scheffner, D. (1999). Die Reform des Medizinstudiums in Deutschland – Bestreben und Bedenken [Medical education reform in Germany – aspirations and hesitations]. Frankfurt am Main: Mabuse-Verl [in German].

Schliesfer, S. (2003). Reform der Approbationsordnung: Das soll sich im Medizinstudium ändern [Reform of the license to practice medicine: That should change in medical studies]. Retrieved from https://www.medical-tribune.de/meinung-und-dialog/artikel/reform-der-approbationsordnung-das-soll-sich-im-medizinstudium-aendern/ [in German].

Shulha, A., Zahrychuk, H., Mykhalkiv, M., & Ivanusa, I. (2020). Yakisna medychna (farmatsevtychna) osvita: yikhaty navchatysya za kordon chy zminyuvaty systemu pidhotovky v Ukrayini. Chastyna 1. Yakist osvity cherez zminy u protseduri vstupnoyi kampaniyi [Qualitative medical (pharmaceutical) education: go to learn abroad or change the training system in Ukraine? Part 1. Quality of education through changes in university admission procedure]. Medychna osvita – Medical Education, 3 (88), 56–64. doi: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11441 [in Ukrainian].

Vykhrushch, A., Fedchyshyn, N., Khvalyboha, T., Drach, I., & Rudenko, M. (2020). Development of Students-Foreigners’ Communicative Competence by Means of Information Technologies under the Conditions of the Medical University. International Journal of Higher Education, 9 (6), 276–285. doi: https://doi.org/10.5430/ijhe.v9n6p276.

Winkler, O., & Sackmann, R. (2020). Degrees of ‘eliteness’ in higher education systems: A comparison between Germany and France. Higher Education Quarterly, 74 (4), 353–372. doi: https://doi.org/10.1111/hequ.12269.

Yeroshkina, T., & Derevyanko, D. (2018). Medyko-demohrafichni problemy v Kanadi ta shlyakhy yikh vyrishennya [Medical-demographic problems of Canada and some ways of their overcoming]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, 23 (3), 104–109 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-23

Номер

Розділ

Статті