DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.2/34.92871

ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ КУЛЬТУРОТВОРЧОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

Надія Дудник

Анотація


У статті зроблено теоретичний аналіз необхідності формування у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку моральності як основи людської культури. Проаналізовано необхідність врахування у системі сучасного інформаційного простору комплексних освітніх заходів, які у культуротворчому процесі сприятимуть вихованню дітей через чуттєву сферу. Акцентовано увагу на необхідності виокремлення проблем моральності в освітніх та соціальних заходах для повноцінного становлення особистості.


Ключові слова


моральність; процес виховання; культуротворче виховання; особистісно орієнтоване виховання; моральні цінності

Повний текст:

PDF

Посилання


Bekh I. Vykhovannia osobystosti v 3 kn. (Upbringing of personality in 3 books), K., Lybid, 2003, Kn. 3, Osobystisno-oriientovnyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady. – 272 p.

Demianko N. Pedahohichni idei O. Zaporozhtsia u suchasnii pochatkovii shkoli (Pedagogical ideas of O. Zaporozhets in modern primary school), Pochatkova shkola, 2000, № 2, pp. 56 – 57.

Kyrylenko T.S. Psykhologiia emotsiina sfera osobystosti (Psychology emotional sphere of personality) : navch. posib., K., Lybid, 2007, 236 p.

Lavrychenko N.M. Problemy humanistychnoho spriamuvannia shkilnoi sotsializatsii: pedahohichni rozmysly i notatky (Problems of humanistic direction school socialization: pedagogical thoughts and notes), K., Insait-plius, 2006, pp. 7 – 9.

Leie Zh. Kogda vash rebenok svodit s uma (When your child makes you crazy), M., 1990, pp. 175 – 176.

Lukashevych M.P. Socializatsia. Vykhovni mekhanizmy ta technologii (Socialization. Upbringing mechanisms and technologies), K., MAUP, 1998, 110 p.

Moliako V.A. Tvorcheskaya konstruktologiya (prolegomeny) (Creative constructology), K., Osvita Ukrainy, 2007, 388 p.

Matviienko O.V. Moralne vykhovannia molodshych shkoliariv u pozaurachnii ta pozashkilnii diialnosti (Moral upbringing of younger pupils in after classes and out-of-school activity), Avtoref. dys. kand. ped. n. (13.00.01.), Nationalnyi ped. un-t im. M.P. Drahomanova, K., 1999, 20 p.

Pedagogichna sotsiologiia (Pedagogical socialization), Navch. posibnyk, V. Bolharyna, L. Humeniuk, M. Shymanovskyi, Ternopil, Pidruchnyky i posibnyky, 1998, 146 p.

Psykhologichni aspekty humanizatsii osvity (Psychological aspects of humanization the education), Knyha dlia vchytelia, Za red. H.O. Balla, Kyiv – Rivne, 1996, 128 p.

Sukhomlynskui V.O. Dukhovnyi svit shkoliara (Spiritual world of pupil), Vybr. tv. v 5 tomakh., K., Rad. shkola, 1976, Part I, 654 p.

Sukhomlynska O.V. Dukhovno-moralne vykhovannia ditei ta molodi: zahalni tendenzii ta indyvidualnyi poshuk, K., Fond «Dobro», 2006, pp. 34 – 38.

Sukhomlynska O.V. Tsinnosti v istorii rozvytku shkoly v Ukraini (Values in the history of development the school in Ukraine), Tsinnosti osvity i vykhovannia, Nauk.-metod. zb., za red. O.V. Sukhomlynskoi, K., 1997, pp. 34 – 40.

Sukhomlynska O.V. Pedahohichnyi ideal kriz pryzmu teorii morali (Pedagogical moral through the prism of moral theory), Shliach osvity, 2008, № 1, pp. 12 – 18.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бех І. Виховання особистості : в 3 кн. / І.Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – Кн. 3 : Особистісно-орієнтований підхід : науково-практичні засади. – 272 с.

 

2. Дем’янко Н. Педагогічні ідеї О. Запорожця у сучасній початковій школі / Н. Дем’янко // Початкова школа. – 2000 – № 2. – С. 56 – 57.

 

3. Кириленко Т.С. Психологія: емоційна сфера особистості : навч. посіб. / Т.С. Кириленко. − К. : Либідь, 2007. − 236 с.

 

4. Лавриченко Н.М. Проблеми гуманістичного спрямування шкільної соціалізації : педагогічні розмисли і нотатки / Н.М. Лавриченко. – К. : Інсайт-плюс, 2006. – С. 7 – 9.

 

5. Леє Ж. Когда ваш ребенок сводит с ума / Ж. Леє. – М., 1990. – С. 175 – 176.

 

6. Лукашевич М.П. Соціалізація. Виховні механізми та технології / М.П. Лукашевич. – К. : МАУП, 1998. – 110 с.

 

7. Моляко В.А. Творческая конструктология (пролегомены) / В.А. Моляко. – К. : «Освита Украини», 2007. – 388 с.

 

8. Матвієнко О.В. Моральне виховання молодших школярів у позаурочній та позашкільній діяльності : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / О.В. Матвієнко ; Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К., 1999. – 20 с.

 

9. Педагогічна соціологія : навч. посібник / В. Болгарина, Л. Гуменюк, М. Шимановський. – Тернопіль : Підручники і посібники, 1998. – 146 с.

 

10. Психологічні аспекти гуманізації освіти : Книга для вчителя / за ред. Г.О. Балла. – Київ – Рівне, 1996. – 128 с.

 

11. Сухомлинський В.О. Духовний світ школяра / В.О. Сухомлинський // Вибр. тв. : в 5 т. – К. : Рад. школа, 1976. – Т. І. – 654 с.

 

12. Сухомлинська О.В. Духовно-моральне виховання дітей та молоді : загальні тенденції й індивідуальний пошук / О.В. Сухомлинська. – К. : Фонд «Добро», 2006. – С. 34 – 38.

 

13. Сухомлинська О.В. Педагогічний ідеал крізь призму теорії моралі / О.В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2008. – № 1. – С. 12 – 18.

 

14. Сухомлинська О.В. Цінності в історії розвитку школи в Україні: Цінності освіти і виховання : наук.-метод. зб. / за заг. ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 34 – 40.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039