DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.2/34.92932

ВИХОВАННЯ ПОЧУТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЯК ПРОЯВУ МОРАЛЬНОСТІ

Олександра Свйонтик

Анотація


У статті проаналізовано дефініції морального та духовного виховання як основи формування почуття відповідальності у дітей. Підкреслено вагомість педагогічного впливу виховних художніх творів на свідому поведінку дітей молодшого шкільного віку. Визначено суспільну значимість творів В. Сухомлинського у процесі морального становлення дітей на засадах непрямого сприяючого виховання. Підкреслено цінність етико-педагогічних ідей відомого педагога-гуманіста.


Ключові слова


моральність; духовність; відповідальність; відпові-дальна поведінка; суспільна відповідальність

Повний текст:

PDF

Посилання


Bekh I.D. Hidnist yak dukhovnyi henom osobystosti (Dignity as a spiritual genome of personality), Pedahohika i psykhologiia, 2009, № 1, pp. 76 – 89.

Derzhavna natsionalna prohrama «Osvita. Ukraina XXI stolittia» (Education. Ukraine XXI century), Osvita, 1993, pp. 44 – 46.

Ladyriv S. Pershi uroky dobra (First lessons of kind), Doshkilne vykhovannia, 2008, № 12, pp. 5 – 7.

Orientovnyi zmist vykhovannia v natsionalnyi shkoli (Tentative contents of upbringing at the national school), K., 1996, pp. 48 – 58.

Osnovy praktychnoi psykhologii (The base of practical psychology), V. Panok, T. Tytarenko, N. Chepelieva ta in., Pidruchnyk, Iss. 2, stereotyp, K., Lybid, 2001, 536 p.

Sykhomlynska O.V. Rontseptualni zasady formuvannia dukhovnosti osobystosti na osnovi khrystyianskykh moralnykh tsinnostei (The conceptual principles of forming the spiritual of personality on basis of Christian moral values), Shliakh osvity, 2002, № 4, pp. 13 – 17.

Sykhomlynska O.V., Sykhomlynskyi V.O. Problemy dytynstva (The problems of childhood), Nauka i osvita, 2001, № 5, pp. 98 – 108.

Sykhomlynskyi V.O. Sertse viddaiu ditiam (The heart gives up children), Vybrani tvory v 5 tomakh, Part 3, K., Rad. Shkola, 1977, pp. 5 – 281.

Suxomlinskij V. Xrestomatiya po e’tike (The reader of ethics), M., 1990, 246 p.

Sukhomlynskyi V. Slovo vchytelia v moralnomu vykhovanni (The teacher’s word in moral upbringing), Vybr. tvory u 5 tomakh, Part 5, K., 1977, pp. 321 – 330.

Sukhomlynskyj V.O. Pro vazhkykh ditei (About difficult children), tematych. zb., Uporiad. T.V. Filimonova, za nauk. red. prof. V.O. Sukhomlynskoi, Lugonsk, Derzhavnyi zaklad «Luganskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka», 2008, 263 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бех І.Д. Гідність як духовний геном особистості / І.Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2009. – № 1. – С. 76 – 89.

2. Державна національна програма «Освіта. Україна XXI століття» // Освіта. – 1993. – № 44 – 46.

3. Ладивір С. Перші уроки добра / С. Ладивір // Дошкільне виховання. – 2008. – № 12. – С. 5 – 7.

4. Орієнтовний зміст виховання в національній школі. – К., 1996. – С. 48 – 58.

5. Основи практичної психології : підручник / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. – Вид. 2-ге, стереотип. – К. : Либідь, 2001. – 536 с.

6. Сухомлинська О.В. Концептуальні засади формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей / О.В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2002. – № 4. – С. 13 – 17.

7. Сухомлинська О.В. Сухомлинський В.О. і проблеми дитинства / О.В. Сухомлинська // Наука і освіта. – 2001. – № 5. – С. 98 – 108.

8. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям / В.О. Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 т. – Т. 3. – К. : Рад. школа, 1977. – С. 5 – 281.

9. Сухомлинський В. Хрестоматия по этике / В. Сухомлинський. – М. : Просвещение, 1990. – 246 с.

10. Сухомлинський В. Слово вчителя в моральному вихованні / В. Сухомлинський // Вибр. твори : у 5 т. – Т. 5. – К., 1977. – С. 321 – 330.

11. Сухомлинский В.А. Чем лечить мозг – мыслью, трудом, творчеством – или лекарствами? (Некоторые итоги 35-летнего исследования) / В.А. Сухомлинский // Обережно: дитина! В.О. Сухомлинський про важких дітей : тематич. зб. / упоряд. Т.В. Філімонова ; за наук. ред. проф. О.В. Сухомлинської. – Луганськ : Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2008. – 263 с.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039