DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.2/34.92938

АКСІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ганна Цвєткова

Анотація


Проведено аналіз аксіологічних засад підготовки вихователя дітей дошкільного віку до виховної діяльності з урахуванням методологічності сучасного наукового мислення; виокремлено основні положення, пов’язані з сучасним виховним процесом, зі створенням аксіологічного простору сучасного педагогічного університету, зі збагаченням аксіосфери, з розглядом особистості студента як активної розвивальної системи, що базується на цілісному підґрунті ціннісно-смислової сфери; розкрито підготовку майбутнього вихователя з позицій аксіологічного підходу.


Ключові слова


аксіологія; аксіологічні засади; аксіологічний підхід; створення аксіологічного простору; виховний процес; майбутній вихователь дітей дошкільного віку; підготовка майбутнього вихователя дітей до-шкільного віку

Повний текст:

PDF

Посилання


Antonenko T.L. Psykholohichni osnovy vplyvu tsinnisno-smyslovoi sfery na profesiine stanovlennia maibutnoho fakhivtsia / T.L. Antonenko // Pedahohika i psykholohiia : visn. NAPN Ukrainy. – K. : «Pedahohichna presa», 2009. – № 4 (65). – S. 26 – 36.

Bekh I.D. Ia yak dzherelo dukhovnoho samorozvytku osobystosti / I.D. Bekh // Pedahohika i psykholohiia : visn. NAPN Ukrainy. – K. : «Pedahohichna presa», 2011. – № 3 (72). – S. 5 – 16.

Vyshnevskyi O. Liudynotsentryzm yak pedahohichna problema na tli suchasnykh tsyvilizatsiinykh protsesiv / O. Vyshnevskyi // Ped. dumka. – 2008. – № 4. – S. 3 – 12.

Pedahohyka : ucheb. posobye dlia studentov ped. ucheb. zavedenyi / V.A. Slastenyn, Y.F. Ysaev, A.Y. Myshchenko, E.N. Shyianov. – M. : Shkola-Press, 1997. – 512 s.

Pedagogika : ucheb. posobie dlya studentov ped. in-tov / pod red. Yu.K. Babanskogo. – M. : Prosveschenie, 1983. – 608 s.

Rybalko L.S. Metodoloho-teoretychni zasady profesiino-pedahohichnoi samorealizatsii maibutnoho vchytelia (akmeolohichnyi aspekt) : monohrafiia / L.S. Rybalko. – Zaporizhzhia : ZDMU, 2007. – 443 s.

Rubinshteyn S.L. Osnovyi obschey psihologii / S.L. Rubinshteyn ; sost., avtoryi komentar. i posleslov. A.V. Brushlinskiy, K.A. Abulhanova-Slavskaya. – SPb. : Piter Kom, 1999. – 720 s.

Slastenin V.A. Professionalizm pedagoga: akmeologicheskiy kontekst / V.A. Slastenin // Ped. obrazovanie i nauka. – 2002. – № 4. – S. 4 – 9.

Tsvetkova G.G. Problema samovdoskonalennia vykladacha vyshchoi shkoly: akmeolohichnyi, systemno-synerhetychnyi, aksiolohichnyi pidkhody / Hanna Tsvietkova // Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka : za materialamy V Mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Osobystist v dukhovno-moralnomu prostori suchasnoho svitu». – Luhansk, 2012. – S. 167 – 178.

Tsvetkova A.G. The essence of professional self-cultivation of the teachers of the Humanities from the positions of the acmeological and axiological approaches / A.G. Tsvetkova // Molodoj uchenyj. – 2013. – № 11(58).– С. 680 – 684.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Антоненко Т.Л. Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т.Л. Антоненко // Педагогіка і психологія : вісн. НАПН України. – К. : «Педагогічна преса», 2009. – № 4 (65). – С. 26 – 36.

2. Бех І.Д. Я як джерело духовного саморозвитку особистості / І.Д. Бех // Педагогіка і психологія : вісн. НАПН України. – К. : «Педагогічна преса», 2011. – № 3 (72). – С. 5 – 16.

3. Вишневський О. Людиноцентризм як педагогічна проблема на тлі сучасних цивілізаційних процесів / О. Вишневський // Пед. думка. – 2008. – № 4. – С. 3 – 12.

4. Педагогика : учеб. пособие для студентов пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. – М. : Школа-Пресс, 1997. – 512 с.

5. Педагогика : учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / под ред. Ю.К. Бабанского. – М. : Просвещение, 1983. – 608 с.

6. Рибалко Л.С. Методолого-теоретичні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя (акмеологічний аспект) : монографія / Л.С. Рибалко. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2007. – 443 с.

7. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн ; сост., авторы коментар. и послеслов. А.В. Брушлинский, К.А. Абульханова-Славская. – СПб. : Питер Ком, 1999. – 720 с.

8. Сластенин В.А. Профессионализм педагога: акмеологический контекст / В.А. Сластенин // Пед. образование и наука. – 2002. – № 4. – С. 4 – 9.

9. Цвєткова Г.Г. Проблема самовдосконалення викладача вищої школи: акмеологічний, системно-синергетичний, аксіологічний підходи / Ганна Цвєткова // Духовність особистості: методологія, теорія і практика : за матеріалами V Міжнар. наук.-практ. конф. «Особистість в духовно-моральному просторі сучасного світу». – Луганськ, 2012. – С. 167 – 178.

10. Tsvetkova A.G. The essence of professional self-cultivation of the teachers of the Humanities from the positions of the acmeological and axiological approaches / A.G. Tsvetkova // Молодой ученый. – 2013. – № 11 (58). – С. 680 – 684.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039