DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.3/35.93537

ОПІКА НАД ДІТЬМИ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД

Ореста Карпенко

Анотація


У статті висвітлено опіку над дітьми у контексті міждисциплінарного підходу. Проаналізовано поняття «опіка», «турбота» у теорії опіки, етиці опіки. Розкрито застосування теорії опіки та її варіантів у різноманітних галузях наукових досліджень. У сфері освіти етика опіки мала найбільший вплив на моральне виховання, у структурі якого чотири компоненти: моделювання, діалог, практика та підтвердження. У філософії виникла дискусія навколо опіки відносин чи опіки чеснот, про перевагу справедливості чи опіки, про значення статі у теорії опіки.


Ключові слова


опіка; турбота; теорія опіки; етика опіки; дитина

Повний текст:

PDF

Посилання


Blount J.M. Destined to rule the schools / Jackie M. Blount. – Albany : State University of New York Press, 1988. – 244 p.

Diller A. The gender question in education / A. Diller, B. Houston, K. Morgan, M. Ayim. – Boulder : Westview Press, 1996. – 272 p.

Frankfurt H.G. Taking ourselves seriously and getting it right / H.G. Frankfurt. – Stanford : Stanford University Press, 2006. – 119 p.

Mayeroff M. On caring / Milton Mayeroff. – New York : Harper&Row, 1971. – 143 p.

Murdoch I. The sovereignty of Good / Iris Murdoch. – London : Routledge and Kegan Paul, 1970. – 106 p.

Nienstedt M. Pflegekinder : psychologische Beiträge zur Sozialisation von Kindern in Ersatzfamilien / M. Nienstedt. – 1989. – 332 s.

Noddings N. Caring as relation and virtue in teaching / Nel Noddings // Working Virtue: Virtue Ethics and Contemporary Moral Problems / eds. P.J. Ivanhoe, R. Walker. – Oxford : Oxford University Press, 2006. – P. 41 – 60.

Siddle Walker V. Interpersonal caring in the good segregated schooling of African children / Vanessa Siddle Walker, R. John Snarey // Caring in an unjust world / eds. D. Eaker-Rich, Van Galen J.A. – Albany : State University Press of New York, 1996. – P. 129 – 146.

Thayer-Bacon B. Transforming critical thinking / Barbara Thayer-Bacon. – New York : Teachers College Press, 2000. – 199 s.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Blount J.M. Destined to rule the schools / Jackie M. Blount. – Albany : State University of New York Press, 1988. – 244 p.

2. Diller A. The gender question in education / A. Diller, B. Houston, K. Morgan, M. Ayim. – Boulder : Westview Press, 1996. – 272 p.

3. Frankfurt H.G. Taking ourselves seriously and getting it right / H.G. Frankfurt. – Stanford : Stanford University Press, 2006. – 119 p.

4. Mayeroff M. On caring / Milton Mayeroff. – New York : Harper&Row, 1971. – 143 p.

5. Murdoch I. The sovereignty of Good / Iris Murdoch. – London : Routledge and Kegan Paul, 1970. – 106 p.

6. Nienstedt M. Pflegekinder : psychologische Beiträge zur Sozialisation von Kindern in Ersatzfamilien / M. Nienstedt. – 1989. – 332 s.

7. Noddings N. Caring as relation and virtue in teaching / Nel Noddings // Working Virtue: Virtue Ethics and Contemporary Moral Problems / eds. P.J. Ivanhoe, R. Walker. – Oxford : Oxford University Press, 2006. – P. 41 – 60.

8. Siddle Walker V. Interpersonal caring in the good segregated schooling of African children / Vanessa Siddle Walker, R. John Snarey // Caring in an unjust world / eds. D. Eaker-Rich, Van Galen J.A. – Albany : State University Press of New York, 1996. – P. 129 – 146.

9. Thayer-Bacon B. Transforming critical thinking / Barbara Thayer-Bacon. – New York : Teachers College Press, 2000. – 199 s.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039