DOI: https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98543

ЗАСОБИ ОПТИМІЗАЦІЇ ЗАСВОЄННЯ МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН

Наталя Гавриш, Олена Брежнєва

Анотація


Проаналізовано проблему професійно-методичної підготовки майбутніх педагогів, розкрито окремі засоби оптимізації засвоєння студентами теоретичних знань у процесі вивчення фахових дисциплін: дошкільної лінгводидактики і теорії та методики логіко-математичного розвитку дітей; представлені результати локального експериментального дослідження. На конкретних прикладах охарактеризовано методи і способи опрацювання та упорядкування студентами навчального матеріалу за допомогою логічних прийомів мислення: аналізу, систематизації, узагальнення, схематизації, алгоритмізації.

Ключові слова


систематизація навчального матеріалу; класифікація; алгоритмізація; логічні прийоми мислення; структурно-семантична схема; модеративні семінари

Повний текст:

PDF

Посилання


Ashytok N. Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv u vyshchii shkoli (Competens approach as methodology of professional preparation of specialists at higher school), Liudynoznavchi studii, Seriia «Pedahohika», 2016, Vol. 3/35, pp. 4 – 10. [in Ukrainian]

Babanskiy Yu.K. Optimizatsiya protsessa obucheniya. Obshchedidakticheskiy aspekt (Optimization of teaching process. General didactic aspect), Moscow, 1983, pp. 124 – 176. [in Russian]

Havrysh N.V., Sushchenko O.H. Oriientatsiia na rozvytok sub’iektnosti studenta u protsesi pidhotovky profesiino kompetentnykh fakhivtsiv z doshkilnoi osvity (Orientation on development of student’s subjectness in the process of preparation professionally competent specialists on preschool education), Pedagogical sciences, Berdiansk, 2007, № 3, pp. 44 – 49. [in Ukrainian]

Havrysh N., Barna Kh., Polovina O. Oserdechennia zmistu profesiinoi pidhotovky yak chynnyk osobystisno-profesiinoho zrostannia maibutnikh pedahohiv doshkilnoi osvity (Animation of maintenance of professional preparation as a factor of personality professional growth of future teachers of preschool education), Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, Budapest, 2016, Issue: 93, IV (45), pp. 42 – 46. [in Ukrainian]

Davydov V.V. Vidy obobshcheniya v obuchenii (Types of generalization in teaching), Moscow, Pedagogical association of Russia, 2000, 480 p. [in Russian]

Innovatsiini tekhnolohii navchannia i vykhovannia : navchalna prohrama dlia studentiv dennoi ta zaochnoi form navchannia OKR «mahistr» spetsialnosti «Pochatkove navchannia» (Innovative technologies of studies and education: tutorial for students of daily and extramural forms of studies of ECL master’s degree of speciality «Elementary education») H.S. Tarasenko (Ed.), O.A. Holiuk, Vinnytsia, 2010, 108 p. [in Ukrainian]

Kosma P.V. Myshlenie uchashchikhsya mladshego shkolnogo vozrasta (Thought of midchildhood pupils), Kyiv, 1968, 268 p. [in Russian]

Malykhina S.V. Iierarkhichno-rivneva model dydaktychnoi intensyfikatsii navchalnoi diialnosti studentiv ta yii funktsionalno-strukturni komponenty ta bloky (Hierarchically level model of didactics intensification of educational activity of students and its functionally structural components and blocks), Young Scientist, 2015, № 12 (27), Vol. 3, pp. 151 – 155. [in Ukrainian]

Menchinskaya N.A. Myshlenie v protsesse obucheniya (Thought in the teaching process), Researches of thought in soviet psychology, Moscow, 1966, pp. 349 – 387. [in Russian]

Pasichnyk I.D. Psykholohiia poetapnoho formuvannia operatsiinykh struktur systematyzatsii (Psychology of the stage-by-stage forming of operating structures of systematization), Ostroh, 1997, 216 p. [in Ukrainian]

Pasichnyk I.D. Systematyzatsiia v konteksti psykholohii myslennia (Systematization in the thought psychology context), Kiev, Scientific thought, 1997, pp. 34 – 39. [in Ukrainian]

Piaget J. The Psychology of Intelligence, London, 2001, 202 p. [in English]

Semenova N.V., Shadrina L.G. Razvitie rechi-rassuzhdeniya u detey starshego doshkolnogo vozrasta : monografiya (Development of speech-reasoning of the children of senior preschool age : monograph), Moscow, 2013, 140 p. [in Russian]

Smirnov A.A. Izbrannye psikhologicheskie trudy (Selected psychological labours), Moscow, 1987, Vol. 2, 339 p. [in Russian]

Stoylova L.P., Freylakh N.I. Teoreticheskie osnovy formirovaniya elementarnykh matematicheskikh predstavleniy u doshkolnikov. Kurs lekciy dlya studentov doshkolnykh otdeleniy pedagogicheskikh kolledzhey i vuzov (Theoretical bases of forming of elementary mathematical presentations of preschoolers. Course of lectures for the students of preschool department of pedagogical colleges and institutes of higher educational establishments), Moscow, 1998, pp. 7 – 11. [in Russian]


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ашиток Н. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки фахівців у вищій школі / Н. Ашиток // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – Дрогобич, 2016. – Випуск 3/35. – С. 4 – 10.

Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения. Общедидактический аспект / Ю.К. Бабанский. – М., 1983. – С. 124 –176.

 

Гавриш Н.В. Орієнтація на розвиток суб’єктності студента у процесі підготовки професійно компетентних фахівців з дошкільної освіти / Н.В. Гавриш, О.Г. Сущенко // Педагогічні науки : зб. наук. пр. Бердян. держ. пед. ун-ту. – Бердянськ : БДПУ, 2007. – № 3. – С. 44 – 49.

 

Гавриш Н. Осердечення змісту професійної підготовки як чинник особистісно-професійного зростання майбутніх педагогів дошкільної освіти / Н. Гавриш, Х. Барна, О. Половіна // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2016. – Issue: 93. – IV (45). – С. 42 – 46.


Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / В.В. Давыдов. – М. : Педагогическое общество России, 2000. – 480 с.

Інноваційні технології навчання і виховання : навчальна програма для студентів денної та заочної форм навчання ОКР «Магістр» спеціальності «Початкове навчання» / укладачі : Г.С. Тарасенко, О.А. Голюк. – Вінниця : ВДПУ, 2010. – 108 с.

Косма П.В. Мышление учащихся младшего школьного возраста / П.В. Косма. – К. : Радянська школа, 1968. – 268 c.

Малихіна С.В. Ієрархічно-рівнева модель дидактичної інтенсифікації навчальної діяльності студентів та її функціонально-структурні компоненти та блоки / С.В. Малихіна // Молодий вчений. – 2015. – № 12 (27). – Ч. 3. – С. 151 – 155.

 

Менчинская Н.А. Мышление в процессе обучения / Н.А. Менчинская // Исследования мышления в советской психологи. – М., 1966. – C. 349 – 387.

Пасічник І.Д. Психологія поетапного формування операційних структур систематизації / І.Д. Пасічник. – Острог : Острозька Академія, 1997. – 216 с. 

Пасічник І.Д. Систематизація в контексті психології мислення / І.Д. Пасічник. – К. : Наукова думка, 1997. – С. 34 – 39.

Piaget J. The Psychology of Intelligence (Translator D.E. Berlyne – Translator. Publisher: Routledge) / J. Piaget // Place of publication. – London, 2001. – 202 p.

Семенова Н.В. Развитие речи-рассуждения у детей старшего дошкольного возраста : монография / Н.В. Семенова, Л.Г. Шадрина. – М. : Флинта, 2013. – 140 с.

 

Смирнов А.А. Избранные психологические труды / А.А. Смирнов. – М. : Педагогика, 1987. – Т. 2. – 339 с.

 

Стойлова Л.П. Теоретические основы формирования элементарных математических представлений у дошкольников. Курс лекций для студентов дошкольных отделений педагогических колледжей и вузов / Л.П. Стойлова, Н.И. Фрейлах. – М. : Московское городское педагогическое общество, 1998. – С. 7 – 11.





ISSN 2313-2094 (print); e-ISSN 2413-2039